søndag den 27. september 2009

Abanda

mig den høje, var nok ca 13 år
mig som 15 årig i gul og rød
samme som ovenstående
mig til karneval i år, 16 år
mig til karneval i år, 16 år

Siden jeg var 5 år har jeg gået til dans. Startede til ballet, hvor jeg var rigtig dygtig, men jeg gik ud fordi jeg blev rykket op på et hold som var "bedre", og så syntes dumme lille Klara at det var kedeligt. Tsk tsk. Men i stedet startede jeg til Samba, som jeg så har gået til fra jeg var 6 til i dag hvor jeg er 17. Det er en karnevals-gruppe der hedder Abanda (betyder bandet på brasilliansk). Min far, som er portugiser, hvilket gør mig til halv portugiser, spiller i bandet, trommer mm. Det er ligesom en familie for mig fordi jeg har gået der så længe. Selvfølgelig kommer der hele tiden nye til gruppen, men der er stadig nogle af de samme mennesker som der var der da jeg startede for 11 år siden, og det er simpelthen så hyggeligt! 
Det er helt stille og roligt at gå til Abanda, og man behøver SLET ikke være god. Jeg er ikke en gang speciel god når man tænker på hvor længe jeg har gået. Det er kun fordi det er sjovt at alle går der! Vi øver hver søndag på nørrebro, så hvis der er nogen er har lyst til at starte, eller bare komme og kigge og måske overveje at starte er alle velkomne! 
Vi skal spille på Operaen på Christiania på lørdag, sent om aftenen. 
Kom glad og fest med os! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar